لعلمك

لعلمك

إقرأ لي

دخلوا بكليك شمال :D

Blog Archive

الجمعة، فبراير 15، 2008

postheadericon جننيه .. تكسبيه ..

انا دايما عندي هواية غريبة جدا ..
.لما بكون وسط ناس بحب اوي اتفرج عليهم ...
بمعنى اقعد اراقب تصرفاتهم ،
علاقتهم ببعض
دايما بحاول اكتشف سبب المشاكل والزعل ...
. ودايما شاغلني جدا موضوع ان الراجل عينه زايغة ....
وانه غالبا مش بيهتم بزوجتة .....
اكيد هو غلطان بس بردو هي كمان غلطانة .......
هي بتستسلم لما تلاقيه بدأ يبعد عنها ، بدا كلامه معاها يقل ....
مبقاش يفضفض لها زي زمان ،مبقاش يهزر معاها ....
حاجات كتير ...
.تبدأ تخاف وترتبك وتبعد كرد فعل سلبي .....
هو دا الغلط جنينيه تكسبيه هي دي نصيحتي ،
هتقولي اجننه ازاي؟؟
طبعا مش قصدي تطيري الكام برج من دماغه لأ ،
اشغيليه دايما بيكي ،خليه ما عندهوش لحظة واحدة يفكر في واحدة غيرك ....
.كل يوم اعمليله حاجة جديدة ،حتى لو مجنونة .....
.صدقيني حتى لو اظهرلك انه متضايق هو بيكون محتار بس مبسوط .......
.هينشغل بيكي دايما .....
هتلاقيه بيفكر حتى وهو بعيد عنك ......
ياترى ايه الجديد النهاردة ...
هايحس بشوق لرجوعه البيت ......
.ولو يوم بطلتي تعملي مفاجأة ،هايقلق ومش بعيد يخاف كمان هاتقولي هو انا فاضية ؟!!
هاقولك لأ انت المفروض تفضي نفسك لو طلبت تقعدي من شغلك لأن هو دا اللي باقي
لك رغم اني من اشد مؤيدي عمل المرأة
بس مؤيدة اكتر ان البيت يبقى ناجح وسعيد
ولو قولتي التكلفة مش لام تعملي حاجة مكلفة
لو في يوم تلبسي فستان فرحك من تاني وتقوليله البس بدلة الفرح ويلا نعيش اللحظات دي من تاني ،
لو في يوم يجي تديله كارت بسيط مش مكلف خالص
ويقولك بمناسبة ايه قوليله بمناسبة اني بحبك
لو في يوم تصحيه من النوم علشان تقوليله انا بمووووووووت
فيك هايتنرفز بس صدقيني هايفرح
لو في يوم تكتبيله جواب زى ايام المراهقة
وتبعتيهوله صدقيني حاجات بسيطة جدا بس هاتفرق
مستنية رأيكم

2 بوينتس أوف فيو:

كلمتى يقول...

انا معاكى جداً فى الكلام داه لأن الكارثه الحقيقيه فى البيوت انهم بينسوا كانوا ازاى بيعبروا عن مشاعرهم وكل واحد بيكون منتظر من التانى انه يبدأ وللأسف مفيش حد بيبدأ

S@rOra يقول...

تمام يا دودو والبيت يبدأ ينهار من اساساته وماحدش يقدر يتحمل حد تسلميلى ياقمر على تعليقك الجميل

المتابعون

اعتبرها بيتك ♥

وِش القفص

خليك ورايا

دليفري..