2009-08-21

اعترافات مش رمضانية

كنت بقلب في مدونة اسمها هوامش على دفتر حياتي ، لأني حسيت البنت اللي بتكتبها زيي أوي

وان كنت مش عبقرية زيها .. المهم وانا بقلب شوفت البوست دا ..

وجعني اوي وكأنها المرة دي بتكتب عني أوي وكأن الكلام موجه ليا انا ..


أكيد اللي دخل وقرا البوست هيفهم كلامي اوي ، اما اللي مكسل يروح هناك (( بكسل كتير على فكرة ما تتكسفش يعني ههههههههه )) فالموضوع بيدور حوالين واحدة صاحبتها هي بتكلمها وقررت تخرجها من حياتها .. البنت دي ما بتهتمش بأصحابها ودايماً بيضيعوا منها رغم انهم كانوا بيحبوها بجد لكن هي ما بتقدرش تحافظ عليهم ..

قالت لها كام جملة بجد وجعوني اوووووي :

" عايزة أقلك على حاجة
صحابك اللي عمالة تضيعيهم واحدة ورا واحدة وأعتقد إن خلاص ما باقيلكيش حد.. بجد مش هتعرفي تعوضيهم تاني
مش عشان أنا واحدة منهم.. لا.. بس عشان الناس دي فعلا كانت بتحبك بجد "



وقالت لها كمان :

"

نصيحة أخيرة
ما تتحججيش تاني لحد إن إنتي مشغولة وماعندكيش وقت
عشان انتي عارفة كويس وكلنا عارفين إن أي حد (عايز) يعمل حاجة بيعرف يلاقي لها وقت
ولما تعرفي حد بعد كده وتقرري تصاحبيه.. عرفيه إن الصداقة دي ليها مدة صلاحية وبعد مدة بتنفذ "




انا بعترف اني زيها .. ضاع مني اصحاب كتير اوي وكانوا بيحبوني بجد

لأني ما بقدرش احافظ على اصحابي

انا واخدة الدنيا كأني في سباق .. بعمل مليون حاجة في وقت واحد

وحتى لما بيكون متبقى وقت لأصحابي .. ما ببقاش قادرة اتواصل مع حد

مش تعب بدني لأ .. ببقى محتاجة اقعد مع نفسي اراجع حساباتي

ومحتاجة ارتب حياتي والاقي وقت آخد نَفسي فيه


من فترة في انسان قال لي انتي اتغيرتي يا سارة اوي

وانا عارفة اني اتغيرت

انا ما بقتش اتكلم مع حد تقريباً غير

4 أشخاص .. هم اللي دايماً بكلمهم ودايماً معاهم

وهم بجد تعبوا معايا أوي علشان يحافظوا على علاقتنا

استحملوني اوي ولو ما سألتش هم يسألوا

خلوني بالتدريج اتعلم ازاي اسأل على الناس واهتم بيهم


انا بجد ساعات بحس اني انسانة مش طبيعية لأني بهرب من الناس بشكل رهيب

انا طول عمري كده ... لكن زمان كنت بهرب من اللي ما اعرفهمش

دلوقتي بهرب اكتر من اللي اعرفهم

بفضل اكون ساكتة او بشتغل عن اني اكون وسط الناس


مش عارفة ليه .. ومش عارفة لحد امتى هفضل كده

بس والله العظيم انا بحب كل اصحابي .. وحتى لو ما سألتش عنهم ببقى مشغولة بيهم

و بيوحشوني اووووووي وببقى نفسي اتكلم معاهم واشوفهم

لكن كل دا جوايا مش بحوله لواقع

خايفة اوي ما اتعلمش غير لما اخسر ناس عزيزة اوي عليا

ونفسي اتعلم قبل ما اخسرهم



هناك تعليقان (2):

  1. أختر الصديق قبل الطريق

    والصديق من صدقك فى القول والعمل

    فلو لم يقدر أصدقائك أنك فعلا كنت مشغوله عنهم فعلا بشىء ما عندما تتذكرين أنك أفتقدتهم فلا تبالى بهم لان كل منا له همومه ومشاغله التى قد تأخذه لفتره ولكن سرعان ما يعود لسابق عهده مع كل من يحب


    ورمضان كريم

    ردحذف
  2. سلام عليكم

    علشان كدة

    بس مش مهم انا اصلا مدة صلاحيتى انتهت من زمان لأى حاجة

    المهم

    انا بس قلت اعدى اهنى برمضان كل سنة وانتى طيبة رمضان كريم
    ويارب يعود عليكى بسعادة وتقدرى تحافظى اكتر على اصحابك

    ردحذف

Say something...