2018-08-07

الخميس 12 يوليو 2017


أنا بحب البيت جدًا. يمكن يكون من أكبر أسباب اكتئابي وتعاستي الفترة دي إني ما بقعدش في البيت وقت كفاية. يوم الخميس كان واحد من الأيام المثالية القليلة جدًا بالنسبة لي. كان عندي شغل، طبقت للصبح أعمله، والشقة كانت تضرب تقلب ودا كان مضايقني جدًا فقررت ما أنامش غير لما أروقها.

لما روقتها قفلت الشيش ونزلت الستاير ورشيت معطر الياسمين وخليتها شبه البيت اللي مرسوم في خيالي. كنت مستخسرة أنام من كتر الانبساط. قعدت أتفرج على التلفزيون لقيت The mentalist وأنا بحب جدًا أتفرج على حاجة أجنبية على التلفزيون في الوقت دا من اليوم.. بعدها حسيت إني عايزة أنام فنمت شوية وكان نفسي جدًا ما أطولش عشان ألحق أصحى واستمتع باليوم..

صحيت فعلاً بعد ساعتين أو تلاتة بالكتير.. اتفرجت على فيلم على اللاب، بعدها رجعت تاني أبص للتلفزيون لقيت حلقة تانية من نفس المسلسل 

خلال دا كان عندي رنجة جاهزة فأكلتها، شربت شاي بالنعناع بعدها، بعد شوية عنب ساقع ومسكر. ما كانش في حاجة تقريبًا بحبها في الأجازة مش موجودة. طول الوقت دا كنت حاسة بسلام ورضا تام عن العالم وعن حياتي وبشكر ربنا وبتمنى منه اللحظة دي تطول لأطول وقت ممكن.

أنا مبسوطة إن الحاجات اللي بتبسطني عادية وبسيطة جدًا ومش مستحيلة، ولو حتى كنت بلاقي بالعافية فرصة أتلم فيها على نفسي من غير أي التزامات تجاه أي حد كده.

بنبسط فعلاً كل ما أفتكر اليوم دا، وبنبسط أكتر لأني اكتشفت إني لسة بقدر أنبسط.

هناك تعليق واحد:

Say something...