2023-09-04

 اتفرجت تاني على فيلم فورست جامب. اول فيلم اشوفه لتوم هانكس. وخلاني أحبه جدا. واتسحل بالعالم بتاعه. اكتشفت اني ناسياه تماما كنت كأني بشوفه لأول مرة. زي حاجات كتير وقعت من ذاكرتي السنين اللي فاتت دي. المهم اني شفت نفسي في سذاجة / بساطة فورست جامب جدا. فكرة إنه بيصدق اللي الناس بيقولوه بجد مهما كان مبالغ فيه.

forrest gump

انا لسة بصدق. وبتصرف بصدق والاتنين بيتعبوني. المشكلة التالتة ان بقى عندي حدس قوي بينبهني ان في حاجة غلط فببقى متعذبة بين تصديقي للناس وبين إحساسي اللي بينبهني ان في حاجة غلط بس مش محدد إيه هي بالظبط. 

انا منهكة اوي من دا كله. من التعقيدات واللخبطة والحاجات اللي مش زي ما تبدو والكلام اللي الناس بتقوله وما تعنيهوش.  انا طول الوقت تخيلي عن الناس لما تنضج وتكبر إنها بتبقى شجاعة وتبطل تعمل ألاعيب وتحور. اتفاجئت لما حد بلجأ له عشان يساعدني اكتر في إني أكون أشجع بينصحني بحاجة فيها تلاعب او خدعة. حسيت اني متلخبطة حسيت ان دا مش صح. فقالي اني بدور على عالم مثالي اوي. هو صح. بس انا مش عارفة تاني ا fit in كل دا

انا دلوقتي حاسة إحساس فورست عايزة اجري وابعد عن كل حاجة..  اجري وما اوصلش لأي مكان عايزة أجري بس. 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Say something...